XXV Międzynarodowy Festiwal Muzyki
Cerkiewnej zakończył się
Jubileuszowy
XXV Międzynarodowy Festiwal Muzyki Cerkiewnej – Hajnówka 2006 organizowany
przez obchodzącą w tym roku X-lecie Fundację „Muzyka Cerkiewna”, przy
współpracy z Operą i Filharmonią Podlaską, odbył się w dniach 9 – 17.05.2006
r. w Białymstoku.
więcej
KONCERT "JUTRZNI" W SANKT PETERSBURGU
Ogromnym sukcesem
okazał się koncert „Jutrzni” Krzysztofa Pendereckiego zorganizowany przez
Fundację „Muzyka Cerkiewna” w Hajnówce w dniu 20 czerwca 2006 r. w
prestiżowej sali koncertowej Smolnego Soboru w Sankt Petersburgu.
więcej
P R O T O K Ó Ł
Posiedzenia Jury Jubileuszowego XXV Międzynarodowego
Festiwalu Muzyki Cerkiewnej – Hajnówka 2006
więcej
KONCERT
JUBILEUSZOWY
JUTRZNIA
W obecności patrona artystycznego Festiwalu, samego autora niezwykłego
dzieła – mistrza Krzysztofa Pendereckiego zabrzmiał Koncert Jubileuszowy
MFMC – Hajnówka 2006. Wykonanie
„Jutrzni” – utworu inspirowanego wydarzeniami prawosławnego Wielkiego
Tygodnia, odbyło się we wnętrzach białostockiej Bazyliki Katedralnej, co po
raz kolejny dało świadectwo ekumenicznemu charakterowi Festiwalu.
więcej
KONCERT
GALOWY
Żywiołową
radością wybuchła sala Filharmonii podczas niedzielnego koncertu galowego.
Christos Woskres! Christos Anesti! – śpiewali zgodnie, „niczym zastępy
Aniołów”, zjednoczone w sławieniu Najwyższego chóry z różnych stron świata –
laureaci XXV MFMC – Hajnówka.
więcej
PRZESŁUCHANIA
KONKURSOWE
DZIEŃ CZWARTY
Sobota była w całości poświęconym chórom
zawodowym. Jako pierwszy na scenie Filharmonii wystąpił ostatni z chórów
profesjonalnych kameralnych – węgierski Bizantyjski Zespół Męski „Św.
Efraim” kierowany przez Tomasa Bubno, znawcę tradycji muzycznych
węgierskiego grekokatolicyzmu.
więcej
PRZESŁUCHANIA KONKURSOWE
DZIEŃ TRZECI
Piątkowe
przesłuchania upłynęły pod znakiem chórów amatorskich świeckich, w której to
kategorii przed jury i białostocką publicznością zaśpiewały: Miejski
Mieszany Chór „Vardar” ze Skopje w Macedonii, Mieszany Chór „Rodna Pesen” z
Burgas w Bułgarii, Męski Zespół „Orfej” Politechniki Lwowskiej z Lwowa na
Ukrainie oraz polski Chór „Collegium Cantorum” z Częstochowy. Tym samym
zakończyły się przesłuchania w tej kategorii.
więcej
PRZESŁUCHANIA
KONKURSOWE
DZIEŃ DRUGI
Drugi dzień przesłuchań
dobiegł końca. Koncerty chórów parafialnych i zawodowych kameralnych
przyciągnęły wielu pasjonatów muzyki cerkiewnej – sala filharmonii była
pełna. I zapewne nie pożałował nikt, kto się na niej zjawił, gdyż czwartek
okazał się dniem bardzo różnorodnym i ciekawym. Mile zaskoczony był nawet
przewodniczący jury Romuald Twardowski: - Ten dzień był na pewno atrakcyjną
niespodzianką, choć muszę powiedzieć, że bardziej spodziewałem się tego po
wczorajszych wystąpieniach, gdy gościliśmy przecież chóry znane, mające już
jakieś osiągnięcia, skupiające wiele osób stale związanych z muzyką. Dziś
natomiast przede wszystkim chóry parafialne – mogłoby się wydawać, że to
będzie jakaś taryfa ulgowa, ale nie! Nastąpiło całkowite zaskoczenie.
Wysłuchaliśmy pięknych repertuarów w dobrych wykonaniach! Bardzo ciekawy
dzień!
więcej
PRZESŁUCHANIA KONKURSOWE
DZIEŃ PIERWSZY
Na scenę Filharmonii wychodzi kolejno, jeden za drugim, trzydziestu młodych mężczyzn, uczniów
i studentów warszawskich szkół i uczelni. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to charakterystyczne, przyciągające wzrok,
czerwone kamizelki. Jako pierwszy podczas festiwalowych przesłuchań prezentuje swoje umiejętności
Chór Młodzieżowy
Męski Towarzystwa Śpiewaczego „LIRA”. Kategoria: chóry amatorskie świeckie.
więcej
INAUGURACJA
Święto muzyki i duszy rozpoczęło się! Wypełnioną po brzegi
salę koncertową Opery i Filharmonii Podlaskiej tradycyjnie przywitało
wykonanie Gaude Mater Polonia i Stichiry Ziemle russkaja.
więcej
|